Etsimme positiivisia ilmiöitä asunto-osakeyhtiöiden toimintaympäristöstä

Julkaistu: 19.06.2023

Kiinteistöliitto Kanta-Häme haluaa tuoda esiin tekoja, hankkeita ja henkilöitä, jotka ovat toiminnallaan vaikuttaneet positiivisesti kiinteistöalan ja taloyhtiöiden toimintaympäristön kehittämiseen. Etsimme nyt Kanta-Hämeen alueelta Vuoden taloyhtiötekoa ja Vuoden Taloyhtiöpuheenjohtajaa. Paineet kiinteistöjen energiatehokkuudelle ja korjausrakentamiselle kasvavat. Putkistohankkeet, julkisivuremontit, latausinfran rakentaminen ja piharemontit ovat yleisimpiä korjaushankkeita. Asumisen kustannusten ja korkojen nousu tuo uusia haasteita ja jotkut taloyhtiöt kamppailevat myös lainarahoituksen saatavuuden kanssa. Suunnitelmallisen kiinteistönpidon, hyvien käytäntöjen ja esimerkkien jakaminen on yhä tärkeämpää.

Etsimme Kanta-Hämeen alueelta:

Vuoden taloyhtiöteko

Kutsumme taloyhtiöitä kertomaan hyvin onnistuneesta korjaushankkeestaan tai muusta taloyhtiön ja sen asukkaiden elämää ja arkeen liittyvästä positiivisesta hankkeesta. Etsimme taloyhtiötä, joka on toteuttanut peruskorjaus-, perusparannus- tai muun hankkeen esimerkillisesti. Hanke voi olla kooltaan pieni tai suuri. Arvioinnissa painotetaan erityisesti asukaslähtöisyyttä, innovatiivisuutta, asumisen laatua ja turvallisuutta sekä kiinteistön arvon huomioimista. Voittajan valitsee Kiinteistöliitto Kanta- Hämeen hallitus.

Vuoden taloyhtiöpuheenjohtaja

Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja huolehtii ja valvoo, että hallitus täyttää sille kuuluvat tehtävät. Taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan vastuulle on säädetty muutamia lakimääräisiä tehtäviä, niistä tärkeimpänä hallituksen koolle kutsuminen aina tarvittaessa yhtiön asioiden niin vaatiessa. Toimiminen puheenjohtajana on vastuullista ja arvokasta työtä taloyhtiön hyväksi.
Onko taloyhtiössäsi puheenjohtaja, joka on tunnollinen ja osakkaita osallistava tai muulla tavoin esimerkillinen tehtävässään? Ilmianna esikuvaksi kelpaava taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja mukaan kilpailuumme, jonka syksyllä palkittava voittaja osallistuu edelleen valtakunnalliseen kilpailuun. Alueellisen kilpailun voittajan valitsee Kiinteistöliitto Kanta-Hämeen hallitus.

Voittajat julkaistaan loppuvuonna 2023 järjestettävässä tilaisuudessa. Ehdota palkittavaa tahoa lyhyesti ja ytimekkäästi perustellen 16.10.2023 mennessä tästä. Kaikille palkittavan tahon ehdottajille lähetetään Kiinteistömedia Oy:n kirjalahja kiitokseksi.

Valtakunnalliset huomiot vuonna 2024

Keväällä 2024 valitaan Suomen vuoden taloyhtiöpuheenjohtaja sekä vuoden taloyhtiöteko Helsingin Taloyhtiö 2024 -tapahtuman yhteydessä. Kanta-Hämeessä vuonna 2023 huomiotavat tahot ovat kandidaatteja valtakunnallisia huomionosoituksia myönnettäessä. Tunnustuksen lisäksi Suomen vuoden taloyhtiöpuheenjohtaja saa noin 2.000 euron arvoisen palkinnon.